Och det är ju inte bara katterna som kommer att vara i mitt hus över julen. Även grabbarna kommer troligen att bo där. Vi får hoppas att inte alla småtomtar fått ben och man hittar dom under soffan och i sängarna i morgon 🙂 När matte är borta brukar katterna ha väldigt kul…

Fast figurerna från Lisa Larsson som jag har haft i en väldans massa år får stå bakom stängda dörrar i vitrinskåpet.

Har ni sett att norrmännen åker hit och köper smör? Tänk att Gubben min redan innan smörkriget började insåg att man gör det godaste smöret själv av vispgrädde! Det kan väl norrmännen göra med?

I kväll blir det pastejbakning och julkorvsstoppning här hemma. Det är så himla härligt att veta exakt vad det är i sakerna man äter. Jag skulle aldrig ha gett mig på det själv men hjälper gärna till och servar Gubben 🙂

