Våra kattgubbar har en spännande tillvaro nu. Vi har ju varsitt hus Gubben och jag med 300 m mellan. Jag har en kattmamma på 10 år och hennes son som är 7 år hemma hos mig. Och hos Gubben har vi kattkungen Drutten 9 år.

Nu har min kattgubbe upptäckt att matte håller till mycket i ett annat hus… som har en katt… så nu har han börjat följa med mig över till Gubbens hus…

I helgen satt de två tjurskallarna med 5-6 meters avstånd och blängde på varann flera timmar utan att röra en fena. Bara ett och annat läte ur strupen lite då och då. Till slut gav min katt upp och smög sakta därifrån.

Dagen efter kom grannen och berättade att min katt satt långt upp i en gran mitt mellan mitt och Gubbens hus. Med Drutten sittande under på vakt…

Ja, vad ska komma ut ur denna tuppfäktning kan man undra? Har någon nån idé hur vi ska göra för att alla katterna ska bli som en enda stor härlig familj? 🙂

