I går kväll var vi på det nya lokala maltbryggeriet Kallholmen. Ett 20-tal medlemmar från Företagarna fick ett studiebesök och rundvandring för att se hur ölet tillverkas. Och en provsmakning ingick förstås. Ölet smakar mycket gott. Det är ett ”levande” öl som inte ska lagras längre än någon månad och drickas kallt. De gör lager och ale men ölet är inte lätt att få tag i. Det som levereras till Systembolagen här lokalt tar slut efter ett par timmar. Däremot kan man lägga en beställning om man gör det i god tid. Det var ett jätteintressant studiebesök. Jag har aldrig varit på ett ölbryggeri förut.

Efter visning åt vi en god middag. Den största entrecote jag nånsin sett och när magen redan stod i åtta hörn kom denna efterrätt.

Det har börjat sprida sig i byn att vi röker kött. I går morse kom en av älgjägarna med älghjärta och älgtunga och ville att vi skulle prova röka det åt honom. Vet inte om jag kommer att smaka det. Jag har lite svårt för att äta de kroppsdelarna.. Däremot kommer vi såklart att passa på att stoppa med lite älgkött och lax i rökningen.

Idag har jag fotat september månadsbild till 365-bloggen. Nu är det bara tre månadsbilder kvar sedan har jag året runt på samma motiv.

