Av mina senaste 8 blogginlägg består 6 av olika saker att stoppa i munnen. Snacka om att vara insnöad 🙂 Och hur länge sedan det är något garnrelaterat var med vågar jag inte ens räkna ut. Vad ska jag blogga om som inte är mat? Hmmm ved kanske? (Skojade bara!)

Idag får det bli några loppisfynd från sommaren. Men först stoppar jag in augusti månadsbild som jag tydligen bara lagt på 365-bloggen tidigare. Efter den här är det bara 4 kvar sedan har jag gjort hela året med samma motiv. Nu har jag fått inspiration från Pysselfarmor och kommit igång med att beta av alla teman där igen.

Det var nog Gubben min som gjorde de största fynden i sommar. Den gigantiska kopparkaffepannan har jag ju visat tidigare och här kommer nästa fynd! Han har varit ute efter en trattgrammofon länge och den här var både vacker och prisvärd.

Klickbara bilder.

Mina fynd var lite mer blygsamma både i storlek och pris. De här sakerna köpte jag för att jag föll för formen och färgen. Fatet är Rörstrand Sarek de andra har jag inte lyckats härleda ännu.

Den mintgröna burken hade jag tidigare och nu har den fått en kompis. Höganäs keramik.

Slutligen en taklampa. Kommer att passa perfekt i min hall när den är målad och tapetserad nångång runt 2018 😉 Säkert inte antik men vacker ändå! Fler loppisfynd kommer senare.

