Gubben har en kund som även blivit en god vän till oss genom åren. Ibland sätts dock den vänskapen på prov. Före jul fick jag en vacker blomma som enligt honom är omöjligt att ta död på. Ni skulle ha sett den i början av januari. Eller inte. För ett par veckor sedan kom han lycklig och glad och gav oss denna! ”Jätteenkel att sköta!” Jaha, jovisst. Ha! När den flyttade in hos oss hade den 5 blommor. Nu har den 10. Vilken dag som helst kommer hela härligheten att tippa över. Vad gör man åt det? Det finns dessutom tre knoppar kvar.

Nu sätter jag mitt hopp till er kära bloggläsare! Hur ska jag sköta denna för längsta möjliga livslängd? Kan man ställa den i en kruka eller behöver rötterna ljus? Vad gör man när blommorna vissnar? Hur ofta ska den ha vatten? Åååå det här är plågsamt. Nästa gång hoppas jag att vi får en kaktus, jag gillar inte att gå omkring och vara en presumtiv blomdödare 😉 (klickbara bilder)

