Men hur sjutton hinner ni övermänniskor med?? Jag hinner ju inte ens läsa vad alla hinner blogga om och än mindre blogga om allt jag skulle vilja blogga om. Resan neröver bjöd på en hel del loppisbesök och dessutom fick jag med grejor hem från min kära gamla farbror så att jag snart måste starta en egen loppis 🙂 Däremot ligger de flesta sakerna fortfarande nedpackade i fina små hårdpapplådor som fanns förr och med mitt korta minne blir det rena julafton att packa upp dem 🙂 Jag återkommer med lite bilder på alla fynd när de tagit sig fram ur kartongerna.

Det har skett en viss förändring i loppisrollerna denna resa. Från att ha fått dragit in Gubbarna är det numera inga problem. De har rent bråttom att ta sig in och börja botanisera bland fynden! Jättekaffepannan vid pilen står numera i vår hall!

Vi har konstaterat att de bästa fynden ofta görs på bakluckeloppisar. På denna utökades Gubbens mortelsamling med 9 nya mortlar för en ytterst modest penning.

Killen som hade loppis i denna lada hade satt en stor skylt på övervåningen ”Gubbgrejor” 🙂

Kameran är full av bilder på god mat, natur, djur och dessutom en mycket spännande upptäckt som vi gjorde under veckan i stugan. Mer om den nästa gång.

