Så var rubriken på ett kåseri som vår mysiga bibliotikarie i Lövånger, Anna skrev i ”Västerbottens Mellanbygd” igår. I slutet av texten skrev hon att hon ”vill som Ronja Rövardotter brista ut i ett vårskri över livet och allt det vårlikt vackra” och det kan jag precis tänka mig att hon skulle kunna göra 🙂 Vi har ett otroligt levande och ofta knökfullt bibliotek. Fullt av barn, äldre, aktiviteter, utställningar och inte minst böcker. Det finns inget önskemål som hon går bet på. Hon har lyckats skaffa fram både det ena och det andra i läsväg åt mig.
I måndags när jag var dit konstaterade vi att det var KALLT. Med stora bokstäver. Men vi konstaterade också att har man slutat med vantar, mössa och långkalsonger så har man. Det är absolut fusk att plocka fram det igen. Det är bara att bita ihop och gilla läget.
I söndags blev jag vansinnigt sugen på pizza. Det är inte ofta men det händer. Gubben tyckte absolut att vi skulle åka ner till vattnet och intaga lunch/middagen. Vi hittade lä invid gaveln på receptionen till den nedlagda campingen. Där satt vi och snaskade pizza och drack cocacola och mådde väldigt gott.

