Jag vet att det är lite glest mellan inläggen från den här Tanten nu. Det är mycket annat som tar upp tid. Hoppas att ni inte glömmer bort mig för det! Jag är inne och läser hos er alla varje dag.

I går tog jag med mig kameran och travade ut för att dokumentera vårtecken häruppe. Jag har ju suttit och dreglat och suckat över allt som ni lite längre söderut har visat i era bloggar sista veckorna. Tyvärr tror jag de flesta bilder behöver lite förklaring vad de innehåller som kan kallas vårtecken 😉 Vi börjar med denna. Grusvägen är härligt kletig och snön är härligt skitig. Snacka om vårtecken! Borde nog tagit en bild på hur bilen ser ut åxå…

Lite längre fram hittade jag en fint vårtecken som i sin tur ser ut som om dom åxå undrar var våren håller hus!

En blick på hur utsikten ser ut för svanarna gör att man nog tycker att de har kommit lite väl tidigt.

Hemma på gården står ett riktigt vårtecken. Skotern skulle numera behöva hjul!

Det bästa har jag sparat till sist! Hos grannen ser det ut såhär vid husväggen. Våren är faktiskt på väg även häruppe 😀 Förresten, det har kommit in lite nya bilder i 365-2011 bloggen. Ha en skön helg alla bloggvänner och en särskild hälsning till Pysselfarmor som jag vet är på väg norrut!


