Men först måste jag ju delge er några vårtecken. 6 Svanar, Tofsvipan och Herr Koltrast 🙂

I går provade jag att färga ull som Fale tipsade om. Jag hittade en gammal ångkokare i lagårn som hade insatser med en massa hål i botten. Himla fiffigt eftersom jag aldrig behövde röra runt i topsbanden utan bara lyfte hela insatsen från blötläggning, ner i grytan, upp och över i tvättvattnet. Det blev 2 hg grönskande corriedale. Färgen blev ljusare än det såg ut att bli i kastrullen så nästa gång får man kanske klafsa på med starkare färg. På grund av den superspännande hockeymatchen glömde jag kvar topsbanden ute så i morse kunde man ha ställt dem utmed väggen 🙂

I helgen åker vi på festligheter på campingen i Lycksele! Härligt att få komma iväg och äta gott och ha det trevligt med ett gäng andra företagare. Jag återkommer med en rapport efter helgen.

