… blev det för oss. Ja allra mest för Gubben förstås. Där blev hela helgen ganska annorlunda. Ett besök på vårdcentralen resulterade i en tripp till akuten och en coctail som inte riktigt liknade den vi hade tänkt oss.

Med tanke på hur rackarns dålig han var för knappt ett år sedan när han fått en blodförgiftning och proverna indikerade att liknande plus lunginflammation var på gång slogs det på stora trumman och jag fick åka hem själv på kvällen. Den här gången kom han in i så god tid att det hela vände snabbt så redan i går var Gubben så gott som ny igen 🙂 Han hade en fantastisk utsikt från ”hotell”-fönstret.

På vägen hem från lassa i går kväll hämtade jag upp yngste sonen som bor ett stenkast därifrån. Utanför hans port stod det en cooooool kille med tvättkorgen bredvid 😀 Det visade sig vara sonen.

Vi fördrev kvällen med att tvätta, klappa katter och se en konstig film som vi inte fattade någonting av men som vi heller inte kunde sluta titta på för att den var så himla bra och spännande…  Med 6 oscarsnomineringar, 4 getingar, 5 plus, 4 fyrar, och 5 P:n samt hela DVD omslaget fullkladdat med ovationer och en drös med kända skådespelare insåg jag att det måste vara oss det var fel på som inte förstod handlingen… Med tanke på att den dessutom höll Tanten vaken måste den ha varit bra! Nyfiken på titeln? crash.

Idag får jag hämta hem Gubben igen. Det ska bli skönt. Den här Tanten trivs bäst när hon får ha honom i närheten 🙂 Och dessutom måste jag ju få hjälp med att lotta ut knapparna bland alla er som vill ha dem!

