I morse fick jag gnugga ögonen och hämta brillorna innan jag insåg att jag sett rätt! PLUS 0.5 grader :-O Och just nu är det PLUS 2,3 i skuggan. Har just sett skidtävlingen och trots att det inte blev någon pallplats är våra svenska tjejer fantastiskt bra!

Innan jag går ut i solen vill jag visa lite bilder från igår. Jag och min kardmaskin var ju hemma hos Mia Stickar! En jättetrevlig dag som gick fort som sjutton. Här är Mia i full gång med att karda den ull hon färgade sist.

Det var så häftigt att se det garn hon spunnit på slända IRL. Jag är grymt imponerad över hur tunt, jämnt och snyggt hon får det. Själv skulle jag nog aldrig ha tålamodet med att spinnan på slända men är det någon som har tålamod så är det Mia! Jag fick till och med prova en av hennes sländor och hon skrek inte ens när jag för sjunde gången tappade den i golvet 🙂 Hon stod bara där och rörde i sina grytor och log… Och vilken lunch jag fick! Den möraste älg som gått i ett par skor. Och rödvinssås och en grym gratäng. Hon skulle platsa i vilken matlagningstävling som  helst!

När hon spunnit klart (i det här fallet alpacka) lindar hon upp det med en nystmaskin. Sedan tar hon ytter och innerände och tvinnar på sländan till tvåtrådig. Här ser ni vilken fart det är på nystmaskinen!

Vi hann som vanligt med att prata en hel del åxå 😀 Och vi har lite idéer om det här med färgning, kardning och spinning. Att kanske köra någon liten studiecirkel med fler tjejer och lära oss av och med varann. Hoppas det blir av! Det vore skoj. Nu ska jag skynda mig ut innan solen försvinner.

Ha en skön dag!

