Jag börjar med maträtten. Hänvisande till det goda men ytterst lilla på tallrikarna i fredags får ni här en bild av söndagsmiddagen. Ja, vi blev mätta! Snudd på paltkoma 😀

Sedan har jag förärats en Award av Pysselfarmor (fast hon kallade den blombukett och det tycker jag om att få!) Mindre roligt är sedan när de börjar snurra runt och en del får dem flera gånger men man får se det positiva med dem. Och så gör man ju lite som man vill i sin egen blogg, så jag skickar bara vidare den till en enda person. En som jag inte visste existerade förrän för några timmar sedan. Så kul att hitta en ny fin blogg! Så varsågod Lisa!

Nu hörde det ju några frågor till den här blombuketten! Här kommer svaren:

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det där? ”i medier och är sådant som endast jag känner till”

Vad var det senaste då såg på TV? Sherlock. Fast jag väntar till avsnitt 2 med att analysera vad jag tyckte om den

Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Radio Västerbotten, luftvärmepumpen och en katt som skriker att han vill in 🙂

När var du senast utomhus och vad gjorde du då? För en timme sedan då jag gick 300 m från Gubbens hus till mitt hus.

Vad har du på dig? Beiga velourbyxor, svart långärmad t-shirt och blommiga foppatofflor.

Vilken var den senaste filmen du såg? På bio? Hmmm, det minns jag inte för det var väldigt länge sedan. Förmodligen Shrek eller någon annan tecknad historia med ”ministingen” som snart fyller 16 😀 På TV kan det ibland bli en och annan film. Nu senast Helena Bergströms ”Så olika”.

Skulle du överväga att flytta utomlands? Nej, men gärna inomlands, längre in i norrlands inland!

Jaha, det var det 🙂 Nu ska jag börja förbereda inför den stora färgningsdagen
som Mia Stickar och jag ska ha i morgon.
Måste leta fram garner och ull och fundera på vilka färger det ska bli!





