Jag har två sticken på gång sedan ganska länge. Det har gått långsamt framåt, med betoning på långsamt. Kanske om jag visar dom här att jag får lite eld i baken… Först ut Upp-och-ner-koftan. Stickad i ett garn som jag beställt från Turkiet. Jättemjukt och skönt garn. Hoppas bara att det sedan håller för användning och tvätt. Färgerna är ”dunklare”. Jag får försöka fota ute i snön nästa gång!

I samma garn men gråa nyanser har jag provat på näverstickning för första gången. Det blir en ganska liten sjal. Här är en del av den. En otroligt rolig stickning!

Slutligen lite reflektioner efter att ha läst Dagens Nyheter några dagar.

  • Jösses så många dödsannonser. Och jag känner inte en enda en!
  • Oj vad filmer och annat nöjesutbud det finns att välja på.
  • Finns det några företag kvar där nere efter alla konkurser?
  • Hur hinner man läsa DN varje dag?????
