… men att hinna sätta ner rumpan på stolen och skriva ett inlägg på bloggen tog några dagar! Jag skyller på den här söta odågan 🙂 (klickbar bild)

Å andra sidan kan det väl inte bli mycket bättre än att få tillbringa en hel del tid i det fantastiska vintervädret vi har nu! (Klickbara bilder)

Det har även hänt stora saker! Gubbens äldsta dotter har haft sin disputation och kan numera kalla sig Doktor! I går stod vi i köket mest hela dagen. 5 liter trattkantarellsoppa och köttfärslimpor på 3 kg köttfärs svängde min kära kock ihop. Själv skalade jag 48 potatisar, rörde i grytor på uppmaning av kocken, och diskade. Ett av ganska få tillfällen när han har alla sina barn, deras respektive samt de fyra barnbarnen samlade samtidigt runt samma bord. Även dotter med familj från England var hemma. Detta måste ju förevigas och jag hoppas att de inte misstycker att jag visar upp det 15 personer starka gänget mitt i middagen 🙂

Men det är inte slut på trevliga saker att skriva om ännu. Häromdagen fick jag ett härligt paket med 3 kg Fale-Fin-Ull!!! Nu ska här tvättas, kardas och spinnas!!!

