upptäcker jag. Väder och det faktum att älgjakten nu startar om har gjort att vi passat på att gå i skogen mycket. Och låta bli att plocka svamp när man ramlar över dom går ju inte 🙂 Det är tur att myggsäsongen är över för just nu är vartenda myggnät upptaget av svamptorkning. Ta den nedre bilden och multiplicera med faktor 4 eller nåt sånt så kanske det kommer i närheten av vad vi har släpat hem sedan jag sist la ut en svampbild här.

Det har blivit en del ullande åxå. Nu har Willow Fairys hemfärgade topsband blivit ett par härligt mjuka vantar.

Jag kom över billig vaxduk på Rusta häromveckan och bestämde mig för att sy några påsar att sätta bakom dörren för sådant som ska återvinnas. Nu saknas bara lappar på så att Gubben stoppar sakerna rätt…;-) Plast, plåt och kartong. Jag blev helnöjd med resultatet. Mycket trevligare än att ha plastkassar inknölade i diskbänksskåpet!

