Nu är den färgade ullen spunnen. Nästa ull i tur är ett underbart handfärgat topsband som jag köpt från The Willow Fairy i olika gröna nyanser. Jag har ett litet projekt i åtanke men det är lite för tidigt att avslöja mer. Det kan lika väl bli som skräddaren med tummen 🙂

Ett FO har jag åxå att visa. Den gjordes klar på bilresan till Vedevåg. Har därför döpt den till efyran. Stickad i ett garn som heter Marino Soft 100% acryl. Väldigt mjuk och skön blev den!

På resan gjorde jag ett riktigt fynd. Strax utanför Lindesberg ligger en skoaffär mitt ute i skogen. Där fyndade vi träskor som de själva gör. Jag valde ett par härligt sommarblommiga och gubben köpte sig ett par svarta. Hela underdelen är av hårdgummi och därför inte lika hård att gå på som vanliga träskor. Visst är de härliga??

