Efter att har träffat fåren som finns där Lillgrabben sommarjobbar har jag dock fått ändra uppfattning. Här vare inte Bääääh utan Nääääääh. Detta borde undersökas närmare tyckte Tanten så det blev en sökning på Youtube. Jodåminsann det är förunderligt på hur många sätt ett får kan uttrycka sig 🙂 Nääää, Määää, Bääää, Äääää

Nu undrar en novis; Har varje får ett eget läte eller beror det på vilket humör de är på??? Bilden är på tackan som finns vid sommarcaféet. Den är klickbar.

Det känns som om det var något århundrade sedan den här bloggen handlade om ull/stickning. Tant Koftas axelvärmare ligger dock på blockning och en till är på gång. Dessutom har jag börjat på en sjal som kommer att bli klar inom några år 😉 och ska just sätta tänderna i ett par sockor. Jag ligger i startgroparna för att gå igenom ullförrådet och till veckan HOPPAS jag att Mia Stickar och jag ska ha en ullfärgningsdag 🙂

