Läste på Astrids blogg om utflykten till Nusnäs och Dalahästtillverkningen. Då slog det mig att min tavla som jag fått av Farsgubben och som hänger i hallen har en lite rolig bakgrund. Jag brukar säga att den är målad av en konstnär som säkerligen kommer att bli mycket berömd i sitt nästa liv… men i själva verket är det plattan som ”Dalatupparna” stått på när de har målats 🙂

I går åkte symaskinen fram. Min Påspåse börjar sjunga på absolut sista versen. Min farbror sydde den för säkert 20 år sedan och den är flitigt använd. Nu tänkte jag sy mig en av fyndtyg från Burträsk Marknad. När jag väl hade gjort en blev jag så sugen på att fortsätta sy, så det blev en hel radda med påspåsar. Blir de inte sålda på loppisen som jag ska stå på på torsdag finns risken att släkt och vänner får när de fyller år här framöver.

Till sist en försynt fråga till er andra som har katter. Brukar dom gilla detta???? Det är Gubbens katts nya favvismat 😉

