Vi tillbringar många timmar på vedbacken i värmen just nu. När vedboden är fylld ska vi åka till fjällen och fiska. Ett mantra som jag upprepar gång på gång där jag står och klyver och svär över myggen 😉 Vi varvar vedklyvning med små utflykter. I lördags åkte vi ut till Bjuröklubb och köpte rökta räkor och rökt lax direkt från båten. MUMSIGT 🙂

På vägen ut till Bjuröklubb passerar man krukmakaren Björn Larsson. Det är alltid lika roligt att hälsa på där. Hela hans trädgård är fylld av överraskningar. Förutom fin brukskeramik som muggar, skålar och fat gör han även lite mer udda saker.

Klicka på bilden för att läsa på skylten!

Hans fru har en fantastisk pelargonsamling längs hela huset. Och den missade jag att ta kort på! I går tog vi paus i vedhanteringen och åkte till vår fiskesjö. Med oss var Gubbens bror och en av Gubbens söner. Det blir alltid en tävling vem som får mest firrar. Jag tycker ju att det är storleken som ska räknas men blir totalt nerröstad. Båten fylls sakta med pytteabborrar och pyttemört. Gott säger katterna! Men igår fick vi faktiskt ett par större abborrar!

Jag funderar på att sätta upp en liten stuga på den här holmen. Då kan tyskar och holländare komma och bo mitt i lugnet med en fantastisk natur runtom och meta upp lite firrar till frukost. Exotiskt så det förslår!

Väl hemma igen fick katterna ett skrovmål och Gubben fileade de största abborrarna. Det blev totalt 150 g abborfilé som avnjöts under mycket vällustigt tuggande 🙂

