Men först måste jag ju applådera den hjälp man kan få via bloggandet! Bättre än 118 100 svar på allt… 🙂 Och fast att jag antar att de går under rubriken ogräs får de nog stå kvar i hela sin imponerande längd.

En utmärkelse har jag fått av trevliga ”Mia Stickar”. Jag har ju även träffat henne IRL och i sommar ska vi nog prova på att färga garn tillsammans!

Till utmärkelsen hör att jag ska skriva 5 saker om mig själv som inte är så kända ännu. Jisses, jag har väl pladdrat på om det mesta redan här på bloggen. Får nog hämta en kopp kaffe för att få igång hjärnkontoret… *skylt-straxtebaks*

  1. Första snor jag rätt av från Mia! Jag är också rädd för åskan och låg vaken i går natt med husbonden sovandes gott i sängen bredvid. När värsta knallen kom var jag redan ute i hallen innan jag ens fattat att kroppen börjat röra på sig.
  2. Under barnens uppväxt har jag verkligen saknat att inte ha varken mor- eller farföräldrar till barnen i närheten. Jag har många gånger varit grymt avundsjuk på dom som haft en bullbakande farmor eller en mormor som sorterat strumpor 🙂
  3. Under åttiotalets början var jag sambo med en tävlingskappseglare. Vi seglade varje ledig helg och hela semestrarna i Stockholms skärgård. I ur och skur. I stiltje och kuling. Båten var helt anpassad för tävlingssegling. I princip ingen inredning. Överdimensionerad mast. Och under fyra år kom jag aldrig över rädslan när det lutade!
  4. Jag hade seriösa planer på att bli journalist när jag gick i skolan. Så blev det inte. Men, jag har alltid tyckt om att skriva och hade planerat att skriva en bok innan jag fyllde femtio. Denna plan är nu framflyttad till nästa jämna födelsedag.

Men det var ju bara fyra…. Sista bekännelsen får väl bli att jag aldrig var så bra på matte i skolan… 🙂

Och nu vill jag ju gärna välja ut några som ska få utmärkelsen i sin tur, men jag måste rusa vidare i sommaren, så de som får den av mig får veta det i morgon!

