Joråsåatt mycket stickat har det blivit – inte 🙂 Men under regnperioden förra veckan bet jag ihop och gjorde klar min sommartunika. I början av projektet var Gubben säker på att det var ett tvåmanstält jag höll på med. Men jag blev till slut väldigt nöjd. Den är skön och sitter som ett smäck 🙂 Och ett fint tält hade vi ju redan.

I går blev väggen ovanför brotaket färdigmålad. Nästan… Det är två små hörn som inte går att nå hur mycket jag än ställer mig på tåspetsarna – på plankan – på ställningen – på taket samtidigt som jag upprepar mantrat ”Jag är inte rädd… Jag kan flyga…Jag är inte rädd…Jag kan flyga”

En som däremot är duktig på att flyga och som dessutom är glad att jag inte når hela väggen är den här lilla krabaten. Han/hon? var väldigt irriterad på mig som kom och störde. Om du inte ser honom på bilden så klicka på den. Då ser du honom inte så bra heller men prova själv att stå däruppe och balansera samtidigt som du försöker hitta fågelf…n med kameran den korta stund han sitter still… Farsgubben lär väl få sig ett gott skratt när han ser det fotografiska mästerverket…

Ljudet från väggen behöver man däremot inte ha varken bra syn eller hörsel för att uppfatta.

När jag hade målat klart däruppe var det någon annan som ville ta sig en titt. Jag tror inte att han var ute efter att beundra den nymålade väggen…

Jag hade ett ärende till Folkrörelsearkivet i Skellefteå i går. När jag gick genom muséet passerade jag ett dockhus. Jag smög fram och tittade in genom fönstren. Aj Aj Aj rodnade nästan när jag kikade in i sovrummet 🙂

Fast hade dom inte lite väl mycket kläder på sig för denna aktivitet?? I dag är det måla fasad som gäller. Funderar på att ta en pensel i varje hand och köra stereo. Planen var ju att bli klar till midsommar men inte visste jag att midsommar skulle komma så tidigt i år 😉

