Om det har undgått någon så berättar jag det igen. Jag tycker om att fotografera. Min trogne följeslagare som har alla fördelar utom en, hans storlek, har numera fått en liten kompis som lätt går ner i byxfickan eller aftonväskan 🙂

Efter att ha testat lillasyster ett par veckor och försökt att jämföra med storebror har jag kommit till slutsatsen att storleken har nog ingen betydelse… På avslutningen knäppte jag en bild med varje kamera. Jag har inte fixat till bilderna något efteråt. Det verkar som om den nya (bilden till vänster) t.o.m är lite bättre på att fotografera i sämre ljus utan blixt. Klicka på bilden så blir den större.


Åsså kan den lilla rackaren tänka själv… Går man riktigt nära ett motiv ställer den själv om till macro… Har inte bestämt mig om det är bra eller dåligt ännu. Blixten är dessutom snabbare än blixten 😉 Ja jösses vad mycket som ryms i det lilla skalet. Så småningom ska jag läsa manualen åxå så att jag lär mig hur jag tar kommandot över den.

Nu är bara frågan – kan man säga nu för tiden att någon är en bra fotograf?? Det är ju kameran som gör jobbet… Förr gällde det att bedöma ljus, ställa in skärpa, fånga motivet rätt och mycket mer. Nu trycker man på knappen och blir det inte riktigt bra fixar man till det i Photoshop. Hmmm jag tror att denna tanke gör mig lite nedstämd. Men vackra bilder blir det (även denna klickbar).

Slutligen något helt annat. Har du ännu inte läst denna bok har du något att se fram emot!

