Fredagskvällen bjöd kongressvärden Företagarna på middag på Sätra Brunn. Vilket vackert ställe! Vi drack brunn och fick prova på Ölsupa (var det gott? Nej!) Efter middagen gick jag runt och fotade lite. Här är ett av husen.

Lördagen spenderade jag till stor del på stan. Här står jag redo att ge mig ut 🙂

Jag har aldrig förr varit i Västerås. Jag gillade verkligen stan! Mycket shopping, fina uteserveringar och mycket grönt! Och bäst är när man hittar små gamla kvarter.

Jag hade ju fått tipset av Mia Stickar att leta upp Upplings garn. Efter lite irrande hit och dit fann jag det! Lyckan blev dock inte speciellt långvarig…

Man får se det från den ljusa sidan. OJ, vad jag sparade pengar 🙂 Lite mer traska runt bilder innan det blev kväll och den stora kongressmiddagen.

På lördagskvällen var Tanten på finmiddag minsann 🙂 En herrans massa gubbar och tanter uppklädda till tänderna… åsså vi… En himla massa god mat och trevligt prat – i år hade de haft den goda smaken att placera oss norrlänningar vid samma bord, och då kan det ju inte bli annat än trevligt! Ett och annat vinglas slank ner och för underhållningen stod Triple & Touch. Med tanke på hur mycket folk det var gick det bäst att fota dem von oben. De fick igång hela publiken så det stod härliga till och de är verkligen bra både på sång och blåsinstrument. ME LIKE 🙂

Slutligen kan jag berätta att Gubben har fått ett nytt intresse. Jag tror jag ska börja kalla honom ”Mannen som kan tala med fåglar” men det är en helt annan historia 🙂

