Hej alla bloggvänner! Det känns kul att vara uppe i cyberrymden igen 🙂 Efter en härlig vecka i Vedevåg och Västerås med fantastiskt väder kom vi hem i onsdags. Två dagar tidigare hade en BJÖRN strosat runt på tomten kring Gubbens hus och sedan uppehållit sig länge på skogsvägen bakom mitt hus. Nu var det bara en ”liten” björn på sisådär 150 kg… Han har dessutom säkert hunnit långt härifrån vid det här laget men jag måste tillstå att man tittar sig över axeln när man är ute! Bildbevis finns men tyvärr inget som jag får tillgång till 😦

I går blev det målning av fasaden hela dagen. Måste passa på när vädret tillåter så det blir klart innan jul 😉 men i morse la jag äntligen in bilderna från resan i datorn.

Måste förresten berätta innan jag glömmer det att MITT BARNDOMSHEM där jag bodde med farmor och farfar i Vedevåg nu är till salu! Är det nån som vill ge mig några hundratusingar så köper jag det på stubben! Det har en stor tomt med massor av gamla fina äppelträd och ligger vid en vacker å. Vilken känsla det skulle vara att kunna köpa det!

Första bilden från resan tog jag redan under packningen. Hur många par skor behöver man på en vecka??

Sedan köpte jag förstås ett par nya under resan, och stövlarna fanns redan på plats i stugan 😉

Vi hade ett nytt resesällskap den här gången. Ibland blev öronen lätt uttjatade på sväng höger, sväng vänster, gör om rutt, pling-pling fartkamera men bl.a. i Västerås hade vi stor nytta av henne! Ibland när vägen var nygjord inbillade hon sig dock att vi var ute i ingenstans och rattade omkring.

Vi stannade över på Ljusnefors Camping på vägen ner. En trevlig liten camping som drivs av ett holländskt par.

När vi kom fram till stugan kom Pepsi farande som ett skållat troll över ängen. Han hade verkligen längtat efter oss!

Min vackra min kommer sig av att jag just hade fått en riktigt blöt puss av honom 🙂 Efter ett par lugna dagar i stugan vad det dax att dra mot Västerås och Företagarnas Kongress. Mer om detta i morgon.

