Närmsta grannen – 100 m bort – får alltid vår före mig. Titta bara tulpaner och pingstliljor på gång och krokusar fulla diket.  Och delvis grön gräsmatta. Det är tur att jag får njuta av synen på mina dagliga morgonpromenader (som jag började med i går så i dag blir det andra dagen i rad som jag promenerar, om jag nu kommer mig iväg…)

Jag har gått och glott på broräcket några år nu utan att det har blivit målat av mitt gloende… I går gjorde jag slag i saken och monterade ner hela skiten. Eftersom inte den här kroppen är gjord för mer kroppsarbete än att möjligen vifta med två pinnar eller veva en kardmaskin eller hålla i en bra deckare känns den idag som om någon har kört över den med ett godståg! Nu gäller det att övertyga Gubben om att han gillar att renovera broräcken 🙂 Om inte, kommer det nog att dröja till nästa årtionde innan det sitter på plats igen…

Jag har nyligen bytt glasögon och den här gången blev det ett par som mörknar i solen. Det ger verkligen en helt annan bild av verkligheten när man är ute. Kontrasterna ökar och det blir ju såklart även mörkare. Provade att fota genom dem och när jag vred dem 90 grader blev bilden alldeles röd.  Ganska lustigt.

Nä, om man skulle ta sig ut på den där promenaden då innan morgonen är över. Viss risk för köldskador finns dock.

I morse var det minus 6 grader!


