Med andra ord ett mycket spretigt inlägg 🙂 Men varför göra flera inlägg när man kan gröta ihop allt i ett? Mina katter startar varje morgon med att undersöka om världen utanför har förändrats sedan sist.

Ibland svänger deras svansar i takt. Jag jobbar på att få en bild av det men har än så länge inte lyckats. I går morse började kattgubben (till höger) att opponera sig mot något därute. Möjligen får ni höja ljudet en del för att höra vad han säger… Vetesjutton vem han skäller på?

Det kom en utmärkelse i mailboxen häromdagen 🙂 Tack Pappa! Så här skriver han;

Härmed utdelas mitt nyinstiftade The Blue Tit Reward till
Gun Anette Marie Jansson för sitt idoga slit med ullen och bullen.

(Jag har ofta undrat hur tusan man kan döpa en vacker liten tjej till Gun Anette Marie???? Inse hur många brev jag fått genom åren där det står GAM Jansson på kuvertet!)

Vilket osökt för mig över på nästa ämne ”BagarTanten”. Jag undrar om jag kanske var Bagare i mitt förra liv? Förresten börjades det tidigt märkte jag när jag hittade lite bilder i ett album från 1961 🙂

I går blev det fyra bröd med vetesurdeg och rågsurdeg, russin och solrosfrön, två bröd med vetesurdeg (glömde fota) samt ett gäng korvbröd så att Valborg är räddat.

Sist men inte minst är min första vårkreation klar. Den blev jätteskön. Nu väntar jag bara på värmen!

