Fick ett mail igår att Farsgubben är såååå uttråkad av mitt ullande så här kommer lite annat smått och gott. I går morse när vi öppnade ytterdörren hade Tomten varit här 🙂

Vid frukosten upptäckte vi att det goda brödet från förra helgen hade tagit slut. Jag hann knappt ställa fram mjölet för att baka en ny omgång innan ni-vet-nog-vem hade parkerat på första parkett.

Den här gången gjorde vi ett eget brödrecept genom att kombinera ihop det från förra helgens frallor med ett från Sorselegården med massa nyttigheter. Oj, vad smaskigt det blev!!!!

Av någon ytterst underlig anledningen blev Gubben min sugen på att göra Mammas Palt. Jag har inte riktigt lyckats lära mig att tycka om palt (men har å andra sidan fram till i går bara ätit köpespalten). Nu kletade vi ihop egna paltar och jäklar i min lilla låda va gott det var! (men berätta inget för Sorselegården…)

Nu har jag ett gigantiskt övertalningsprojekt att ta itu med. Det är stor Antikmässa i Skellefteå i helgen. Planen är att försöka få med mig Gubben dit. Ni lär väl märka i bloggen i morgon om jag lyckades ;-).

Sist, men absolut inte minst har jag fått en award från Fale Artut. Jag blev så glad för hon har en av mina absoluta favoritbloggar, hennes får har min favoritull och på nåt sätt så känns det som att själva upprinnelsen till att jag själv blev totalt ullgalen ligger hos henne! Jag ska berätta sju sanningar om mig själv och skicka vidare den i morgon.

