Men först ett par vackra bilder. Den första är utsikten genom mitt köksfönster efter senaste snön skottats bort från gården. Eller rättare sagt, avsaknaden av utsikt… Skotrarna på den andra bilden var rena från snö innan de senaste två dygnen ändrade på den saken.

Och nu till bekännelsen. Jag deltog i mitt första ”Garn & Té”-byte häromveckan. Glad i hågen besökte jag garnaffären och hittade ett underbart mjukt garn. Aaaaahhh mohair och en härlig färg. Dessutom var det nästan skumt billigt… vilket borde gjort att jag reagerade… nej då, istället var jag jätteglad som fick råd att ta tre nystan. Just som jag stod och skulle packa ner garnet i paketet föll ögonen återigen på etiketten. Denna gång noterade klanttanten att det stod 10% mohair. Moooaaaahhhh var är de andra 90?  Jorå, de andra 90 var akryl :-(. Som tur var hittade jag ett annat fint garn att skicka till kompisen och det akryliga har jag börjat sticka i själv. Undrar om det kommer att bli bra? Det är i alla fall ljuvligt att sticka i och verkar bli mjukt och skönt.

Idag har jag gjort något som det förmodligen är skottpengar på 🙂 Men, mer om det i morgon.

