Vid frukosten igår fick Gubben något drömskt i blicken. Vad tänker du på då frågade jag. Jag funderar om vi inte skulle börja planera en liten semester så vi har något att se fram emot nu när detta snöelände aldrig verkar ge med sig, sa Gubben. Med tanke på den bistra vintern fick jag bilder inom mig på palmer, parasolldrinkar, långa sandstränder och goda middagar ute på kvällarna. Men, det var nog inte riktigt vad Gubben min hade i sina tankar. Minns du när vi var i Stekenjokk för några år sedan frågade han. Det var ett så fint ställe och vi pratade ju om att åka tillbaka dit och tälta någon gång.  Jaaaa, joooo svarade jag och kom raskt tillbaka från Söderhavet. Visst var det då jag gjorde snöänglar i juli??? Bilderna är från 2007 och klickbara om du vill se dem större.

Nu måste jag skynda mig och förklara att jag väldigt gärna åker och campar vid Stekenjokk! Ingen av oss är några ”springa på heta sandstränder”-typer. Tvärtom 🙂 Men jag väntar nog gärna till Midsommar i alla fall innan jag tältar däruppe. Då har man glömt bort vinterns snö och tycker att det är jätte-exotiskt med snö mitt i sommaren…

