Snart är det vår 🙂 Men om någon så mycket som nämner fenomenet Global Uppvärmning tar jag fram nåt vapen… Sov över hos Gubben inatt och läste -2,8 på termometern när jag kom upp vid sextiden i morse. Det gjorde mig glad en kort stund. Sen insåg jag att det var -28.8. Körde igång vedpannan hos gubben, krängde på mig hans skoteroverall och kvistade över till mig för att kolla att luftvärmepumpen fortfarande var i gång. Det var den inte… 12 grader i köket och 10 grader i mitt sov/data/hobbyrum.

DÅ PLÖTSLIGT HÄNDER DET… solen letade sig in genom gavelfönstret i köket. Årets första vårtecken 🙂

För andra året har vi i Byaföreningen gjort en almanacka med gamla bilder från byn. Här är februari. Bilden visar Hökmark Rock Stars anno 1964.

Grabben i Beatlesfrisyren är inte mindre än min bästa Gubbe. Redan då en riktig charmgrabb.

Nu står mitt nya fina kyl/frys skåp på plats. Känns så lyxigt!!!

