Hoppsan det här höll på att bli problem. Det var så länge sedan jag uppdaterade bloggen att jag inte kom ihåg inloggningen först. Nästa problem blev att hitta på en rubrik… En del har faktiskt hänt senaste veckan även på hobbyfronten. En hel del ull har blivit tvättat. Det damp ner en stor säck med finull/gotländsk pälsull härom veckan från goda vänner i Bergslagen. Sedan har jag nästan tvättat klart all Faleull. Jag fick god hjälp av katten att tesa ullen inför kardningen.

Här har jag provspunnit av Fale-ull och den andra ullen och gjort stickprover. Fale-ullen är lite lättare att sticka med och blir lite mjukare, men båda är fina! Klicka för att se bilden större.

Jag fortsätter träna på min gamla hederliga spinnrock och håller just nu på att spinna merinoull från Spinspiration. Här är ett litet prov. Jag tror att det ska få bli någon slags halsvärmare.

Sedan är jag äntligen klar med min något modifierade Baktus. Den hade gärna fått bli ännu lite större men jag hade bara en härva garn. Det är ett himla gosigt mjukt garn köpt i Stockholm. Jag försökte göra den så att den skulle fungera att ha på flera sätt. Runt halsen när man är ute och som en axelvärmare inne. Knapparna har jag gjort i polymerlera.

Nu ska jag skynda mig ut i den

härliga solen så att den inte hinner gå ner!

