Det var farligt nära att detta blivit ett inlägg för inläggandets skull… Jag tror bestämt att såväl fantasin som huvudet, orken och själen var väldigt nära att förfrysa under köldperioden. Tyckte jag ha mig något att skriva om som kunde intressera någon annan? Nix! Hade jag tagit några foton att visa sedan sist? Näpp! Spunnit eller stickat något? Nope! Noll, zero, nada…

Så for jag då under protest till samhället för att köpa en påse blomjord. Mina blommor hotar med att emigrera om de inte får lite ny jord NU. Så hade jag en gammal blomstercheck på 100:- från 2001, hittad vid rensning av en låda. Den här kan väl aldrig gälla längre? Hmmm, jodå det gör den! Men vi får inte lämna kontanter tillbaka så du måste köpa något mer. Jaha, då kanske jag tar en påse jord till då tänkte jag totalt i avsaknad av fantasi. Eller, så har vi fått in så vackra tulpaner i dag, säger blomsterkillen. Jag kände hur hela jag tinade upp av detta lilla ord. TULPANER. Så nu sitter jag här som Tjuren Ferdinand och luktar på mina blommor. Jag fick något att skriva om i bloggen OCH jag har en bild att lägga in. Veckan är räddad 🙂 Som grädde på moset visar jag ett av mina senaste loppisfynd. En vacker skål från Höganäs.

PS, Fast jag inte skrivit några kommentarer hos er bloggvänner på flera dagar har jag smugit omkring och läst vad ni har berättat om!

