Nu har jag börjat samla blogglänkar från oss som bor norrut i en egen kategori. ”Vi Bloggare i Norr”. När man hamnar på en trevlig blogg och börjar läsa tar man nästan för givet att bloggaren bor låååångt bort. När jag gjorde upptäckten att en av er faktiskt bor mindre än 4 mil från mig (ett stenkast med norrländska mått mätt 🙂 ) kom jag på denna idé. Kanske leder det till att vi kan göra något gemensamt till sommaren. Så… läser du det här och är norrifrån och vill hamna på min lista… skriv en kommentar!

Det där om kalla fötter kom till alldeles nyss. Har nämligen datorn i ”salen” = mitt rum. I ett hörn längst bort från braskaminen. Där är det INTE varmt på morgonen. Så nu går jag och stoppar in fötterna i vedspisen en stund. Det gjorde faktiskt en av de äldre damerna som bott här, vet min goa gubbe att berätta. Allt går igen. Här är en bild på hur salen såg ut första året jag bodde här (2001). Timmerväggarna är kvar framme. Annars är det mest sig inte likt längre. Vill du se bilden större kan du klicka på den.

