Lagom till jul har Anabella Musén bestämt sig för att flytta in hos oss. Jo hon påstår bestämt att Anabella stavas med ett n! Hennes möbler kom redan i går och nu väntar hon bara på alla andra saker. Det verkar vara en mycket bestämd musfröken. Jag försökte få henne att inse att här kan hon ju inte bo. Jag behöver hyllan och vi har faktiskt två katter i huset… Åt det fnyser Fröken Musén.

I stället börjar hon tjata om att hon behöver hjälp att sätta upp sina tavlor när de kommer. En hylla för saker och ting vill hon åxå ha. Och en gran! Jojo, en musfröken kan ju alltid försöka. Men jag tänker stålsätta mig 🙂

Mönstret kommer från Alan Dart. Inspiration till att sticka något från honom kommer från bloggen ”Astrids Handarbeten”. De gamla dockmöblerna har jag ärvt från min kära Faster.

