Jag åt det mesta när jag gick i grundskolan. Det fanns dock några saker som jag hade väldigt svårt för. En av dem var PÖLSA. Gubben minns dock mest sin mors oemotståndliga dito. Hur som helst var jag villig att ge pölsan en chans till och nu har gubben lunchlådor till en halv livstid i frysen nu 🙂 Jodå, vill ni se min avsmakande nuna mer i detalj så är bilderna klickbara… Ärligt talat, det smakade mycket bättre än den pölsa jag minns, men ändock inte min favvorätt.

Nu över till något jag aldrig varit med om att göra förut. Det är tur att inte yngste sonen var med under tillverkningen så kräsmagad som han är. Men OJ SÅ GOD KORVEN BLEV!!!

Vän av ordning upptäcker nog att bilden ovan inte är av korv. Däremot av en  rullsylta som vi åxå kokade igår. Inte det nyttigaste man kan äta men mycket kryddig och god. Men oj vad man blir sötsugen av allt arbete 🙂 Vi lyckades dock inte hitta struvjärnet men fann istället den här mackapären.

Jag borde kanske sparat den till bildgåta men avslöjar redan nu vad den ska användas till 🙂

Ett passande ord som sammanfattar Luciahelgen 2009 är…

PROPPMÄTT!

PS. Titta in på Farsgubbens blogg om ni vill se mig som Lucia. Så vacker var jag inte i morse när jag lussade för gubben med en ficklampa i handen. Hittade inga ljus… 😉


