… nog inte slaktare i alla fall. Men tursam som jag är har jag en Gubbe med det rätta handlaget. Nu har vi två fina skinkor, en stooor och en mindre, färs till korvstoppningen, fina kotletter, några revben, ben med mycket kött på att koka till pölsan, fläskfilé och en rullsylta som jag tror han får äta själv…

När vi hämtade grisen stack bakbenet rätt upp ur kartongen. Yngsta sonen gissade på att lådan innehöll en … KALKON… Jodå, vi skrattade gott!! Men det är nästan att jag håller med honom 😉

Katten hade en jobbig kväll. Det var stressigt att hinna med både att passa julskinkan så att den inte rymde och att springa till matskålen när det hamnade en och annan godbit där, men han var uthållig.

Får jag presentera Lillskinka. Storskinka presenteras först på Julafton. Ni glömmer väl inte att gissa på bildgåtan från igår?????

