Tack snälla Storvärsta, Stjärna, Lilla fina med flera för att ni har producerat så jättehärlig ull!!! Så jag är åxå i ullhimlen just nu precis som ullisarnas urmoder 🙂 Här kommer en liten bildserie. Först ut TVÄTTAD ULL. Rättare sagt en del av den. Första tvättade omgången glömde jag ta kort på innan den redan var kardad.

Sedan är det dax för KARDNING.

Ja, ja jag vet att du köpte den som en SVAMPKORG Gubben men jag tyckte den stod och såg så uttråkad ut nu när svamsäsongen är slut… 😉 Och vad kommer efter kardningen då? Jo, SPINNINGEN så klart. Och det är här som stoppklossen är just nu. Jag kan tji i h—e inte få upp farten på spinneriet. Det tar en faslig tid och jag förstår inte vad jag gör för fel…

Så återstår då ”bara” sista momentet STICKA. Det ska bli en härligt varm väst som jag ska kura i under vintern. Kanske den här vintern… om den blir lång…vintern alltså… inte västen… fast jag hoppas den blir det… lång alltså… inte vintern… men västen…

