Joråsåatt idag blir det ett spreeeeetigt inlägg 🙂 Tillbaka från några dagar i Bergslagen. Måste ju titta till min fina stuga och förbereda den för vintern. Kom fram mitt i natten och några timmar senare när jag stapplade ut var det en underbar morgon.

IMG_4222

IMG_4230

Vi hann med både trevlig samvaro med min farbror, stick- och virkdag i Tysslingen (Örebro), några loppisar, en och annan garnaffär, och ett 88-årings firande. Dessutom ett mycket trevligt besök hos vänner till familjen ”från Hedenhös” eller som sonen skulle säga från dinosauriernas  tid… då vi bodde i Örebro och Stockholm. De flydde storstan för många år sedan och bosatte sig i Bergslagens skogar. Så nu har jag med viss hjälp av dem och en duktig hund vallat ett gäng bagglamm från en hage till en annan 🙂

IMG_4262

IMG_4266

IMG_4270

Just innan vi åkte söderut installerades en luftvärmepump i mitt hus. Och i morse när jag tittade ut var jag glad för att det var gjort. Nu stundar bistra tider igen. Inget jag direkt längtar efter. Men jämför man med förra året så har den globala uppvärmningen hjälpt oss lite.

IMG_4280

Sist men INTE MINST har jag fått en UTMÄRKELSE av Mia Stickar. Tack! vad glad jag blev!

awesomewgirl

Med utmärkelsen följer utmaningen att man ska berätta 10 saker om sig själv. Så, då kör vi:

  1. Jag stortrivs att bo på landet och skulle gärna flytta upp i fjällvärlden.
  2. Jag är särbo med världens bästa Gubbe. Han bor bara 250 meter bort 🙂
  3. Tycker om att plocka svamp men känner lite Björnfrossa numera. Dock har det inte hindrat mig ännu.
  4. Uttrycket ”Dit det bär, dit bär det” passar bra in på mig. Jag ägnar mig helst åt något 110% om jag väl börjar med det. Denna egenskap ställer ibland till det lite grand 🙂
  5. Jag har tre pojkar 14, 20, och 21. Önskar många gånger att jag hade varit/är en bättre mamma och hoppas att de har vett att bli bra ändå!
  6. Har börjat äta Kroppkakor på ”äldre dagar” och tycker det är MUMS.
  7. Väntar på att kropp och knopp ska må bättre så att jag kan återgå till arbetslivet efter alldeles för många år av sjukskrivning.
  8. Jag fastnar ofta bland alla roliga bloggar och är glad över de nya bekantskaper jag gör.
  9.  Det börjar bli svårt att komma på något att skriva…..
  10. Jag önskar mig en hund!

Nu skulle jag vilja veta lite mer om:

Fale Artut

MC-chick som sticks

Bortaboijn

Willow Fairy

 

