AKT 1. Solen lyser från klarblå himmel. En stark vind blåser. Det är som gjort för att hänga ut den nytvättade härvan av det goaste garn från Fale-fåren på klädstrecket på bron.

AKT 2. Det är natt, närmare bestämt vid 02-tiden. Det blåser fortfarande och är mörkt. Kissnödig tant smyger upp. Katt skriker från bron JAG VILL IIIIN, NUUUU. Färdigkissad tant öppnar och släpper in katt.

AKT 3. Tant på väg tillbaka till säng kommer på att det nog är bäst att ta in den vackra Fale-Får-Garn-Härvan från klädstrecket på bron eftersom det inte är sol längre utan snarare regn och mycket blåsigt…. Det är nu som sömnig, nykissad Tant förvandlas till Galen Tant med Ficklampa i högsta hugg irrande runt barfota kring bron grymtande och svärande. Är det räven, trasten, katten eller Tomten som har tagit min bästa garnhärva???

AKT 4. Aaaaaaah där hänger den ju, i Humlen! Tack högre makter! Lycklig Tant tar med sig Fale-Får-Garn-Härvan och kryper ner i sängen igen. Där ligger för övrigt redan katten från akt 2. Trött Tant somnar snabbt och drömmer sött.

IMG_4188

För övrigt är det lite sorgligt idag. Jag har läst ut den SISTA Wallanderdeckaren. NEJ DÅ jag ska inte avslöja hur den slutar men jag tror nog att Mankell får det hett om öronen ett tag framöver.

IMG_4190

