Nu börjar inlägget med smultron kännas aningen gammalt, men det tar alltid så lång tid för mig att boa in mig efter en resa. Nu känner jag mig redo för att titta ut i cyberrymden igen :-). Tack alla som gett kommentarer om jag ska ha en eller två bloggar. SKÖNT!!!! Jag fortsätter med en. Ska komplettera med lite mer kategorier och sidor när det lider (läs: i höst…). Granne med min stuga som jag var i förra veckan bor Pepsi. Han älskar kaviar och köttbullar och tycker om att ge blöta pussar.  Jag försökte smuggla med honom hem men Gubben min upptäckte det tyvärr.

IMG_3731

Höga Kusten-bron såg man knappt på vägen ner om ni minns. På hemresan var vädret mycket bättre. Märkliga fläckar beror på vindrutan 🙂

IMG_3740

I går hade jag hjälp i trädgården av Trädgårdsmästare Torsten. Han hjälpte mig att vattna och rensa bort vissna blommor…

IMG_3747

Bära bort en massa stenar…

IMG_3748

Och göra slåttanna…

IMG_3751

Jag hade lovat Torsten fika när han var färdig, men hur jag än letade och ropade hittade jag inte igen honom.

IMG_3752

Bakom vårt hus går en skogsväg in. På den vägen ungefär 10 meter från huset hittade vi denna brända fläck när vi kom hem. Ingen mänsklig varelse vill kännas vid pyromandådet. Kan det vara åskan??? Det hade åskat gräsligt en gång när vi var borta. Fläcken är ca 30 cm i diameter.

IMG_3743

Slutligen måste jag få visa en present som jag fick av mamma nu när vi var i Örebro och hälsade på. Hon hade fått dem av morfar. Det är fyra koppar med fat från Gustavsberg och färgen är verkligen läcker.

IMG_3759

