I går hann jag både med ett Loppisbesök och ett besök på Burträsk Marknad. Jag gjorde några riktiga fynd på loppisen. En soffa för 5:-, Stora Handarbetsboken för 5:- och en tröja i härligt garn som jag ska repa upp och sticka något av för 10:-. Svårt att pruta på ett sånt ställe 🙂

IMG_3571

Tant Edna blev väldigt glad för soffan. Nu kan hon vila sina ben när hon varit ute och plockat lingon. Tant Edna flyttade hem till mig från Hantverksmarknaden i Lövånger för ett par år sedan.

IMG_3572

På marknaden fanns som vanligt de senaste åren ett otal stånd med Foppatofflor i alla de färger och former. Varför ska ALLA börja sälja en sak som blir populär?? Vild-Hasse var såklart där med sina korvar. Godis i massor, sylt, saft, bröd och annan mat, väskor, kläder och… GARN! Det blev en påse med Faster Ullas favoritgodis, Tistronmarmelad och ”några” garnnystan, en bit rökt sidfläsk och några munkar.

IMG_3573

I går låg ju som ni såg Kattmamma Busan och vaktade min kofta. Gissa vad sonen Lillen gjorde i morse?? Han kan ju inte vara sämre än mor sin så han hade gjort det bekvämt på min halvcirkelsjal som jag la ut för blockning i går kväll 🙂

IMG_3568

Slutligen en bild på Tant Koftas Uppifrånochnerkofta a´la AnJa. Och… nej pappa… ärmarna är inte för korta, det kallas 3/4-ärm och är VÄÄÄÄLDIGT MODERNT. Gissa om det var en aning varmt att posera för fotografen..

IMG_3531

