SJÄLVPLÅGERI, BESLUT, PLANER OCH LITE HOKUS POKUS.

Ett ganska spretigt inlägg med andra ord! Jag har tagit ett beslut i år. INGA planterade blommor (utom i min stora järnbunke vid bron). Låter trist?? Kanske, men jag slipper glömma vattna, se att de har vissnat och be nån annan ta hand om dem när jag är borta. Inser att trädgårdsarbete för mig mest skapar en känsla av ”måsten” just nu och då är det lika bra att låta bli. Jag ska bara njuuuuuta av den naturliga naturen istället 🙂

Självplågeri har jag börjat ägna mig åt. Efter att ha läst på nätet om många som tycker att det är fantastiskt att ligga på spikar måste jag ju prova. Toppen för ryggvärk, kroppsvärk, spänningar och stelhet sägs det. Gubben påstår att det ger samma resultat som förr när någon hade t.ex. tandvärk och bankade huvudet i väggen för att tanden skulle sluta göra ont. Eller rättare sagt, huvudet gjorde ondare så tandvärken kändes inte längre. Smart 🙂 Kanske är det samma med spikmattan. Förbaskat ont gör det i alla fall. I början. Efter några minuter sprider sig en värme i hela kroppen och tusan vet om det kanske var ett bra köp i alla fall. Jag är i alla fall glad att inte blodet rann 🙂

IMG_3193

Så till avdelningen hokus, pokus. Jag har tidigare provat att tova lite äpplen, tomtar och andra småsaker. Dock har jag aldrig prova att sticka först med ullgarn och sedan tova i tvättmaskinen. Förrän nu. Så här vackra var tofflorna innan tovning. Hela familjen skulle få in fötterna i den.

IMG_3189

Efter körning på 40 grader blev resultatet såhär.

IMG_3191

Lätta och behagliga att ha på sig. Nu kan jag äntligen kasta mina gamla tofflor som har mer hål är skinn kvar. De är så anskrämliga att de inte ens får vara med på bild.

Slutligen planerna; om allt går i lås tuffar vi söderut till Vedevåg några dagar nästa vecka. Hoppas! 🙂 Det var så länge sedan vi var nere.

Författare: AnJa

En tant i mina bästa år eller kanske har jag passerat bäst-före-datum vid det här laget? 60+ några till. Dumbo med Gubben sedan 20 år. Hur gör man när man är Dumbo? Det får du veta om du läser OM. Vi har tillsammans 9 barn, 11 barnbarn och ett bonusbarnbarn. Kan bli många till sommargrillen och julbordet. Det äldsta av våra barnbarn är 17 år och det yngsta 7 månader. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Önskar att det vore oftare! Vi gillar att åka till fjällen med husbilen och laga mat. Ungefär så. Glömde ju något viktigt, fyrbent som kom in i vårt liv för snart två år sedan. En av mina söner flyttade tillbaka efter studier och hade med sig Asterix. En underbar, busig, envis, go Bichon Havanais som jag är lycklig dagmatte till.

Lämna en kommentar