Men ganska stor del av tiden har gått åt till ull, ull och ull 🙂 Här är mitt första försök att göra ett kardflor. Jag la på lite blå/svarta remsor som jag hade över.

img_3171

img_3172

Här är det spunnet en-trådigt.

img_31741

Sedan tvinnade jag ihop det med vitt och här hänger härligheten tillsammans med några andra spinn-försök på tork.

img_3181

Jag har dessutom hunnit virka en väska av restgarner som särbon tror att jag inte är modig nog att använda ute bland folk 🙂 HUM HUM, jag tycker faktiskt den blev ganska läcker. Jag gjorde dessutom knappar i Fimo-lera som matchar den. Den har fått ett fint foder så att inte småsaker ska trilla ut…

img_3182

Jag har för mig att jag visade en bild av våran vedbod i höstas men kan inte hitta den någonstans på bloggen. Den var så härligt knökfull (bilden uppe till höger.)

ved

I dag tog jag en ny bild….. Hohoooooo veden var ääääär du????

img_3187

Nåja det är ju tur att jag har en gubbe som tillverkar Världens Bästa Vedklipp.

vedanim

Vill du veta mer om “klippen” finns länken till Emeco under “blogg-rollen”.

