Så här glad är jag idag!

img_3164

Strax efter tolv i går ringde gubben och sa åt mig att gå in på Blocket.se och titta på något som lagts in några minuter tidigare. PRECIS en sådan som jag LETAT EFTER flera månader!! Ringde, var först, köpte, hur skulle jag få hem den??? Kom överens med säljaren att vi skulle undersöka bussgods efter helgen. Cyklade över till gubben, glad som en lärka, och berättade att den var min! Det gick någon minut, sen sa han, ”jer du klar att fara då??” En halvtimme senare var vi på väg till Lycksele, ”bara” 20 mil enkel väg. Ett stenkast i Norrland 🙂

Det första vi såg när vi kom fram var denna imponerande isskulptur. Läs mer om den på den här länken. Rekordet sattes 1999 då den mätte 49,54 meter.

img_3160

img_3162

Nästa syn som mötte oss var människor i SHORTS. När vi åkte hemifrån var det 10 grader, när vi kom fram var det 20 grader!!! Folk gick omkring barbent i sandaler smaskande på glass. Vi satt i bilen i air-condition med långkalsonger 🙂 🙂 🙂 Så är det att bo vid havet på våren.

Det visade sig att säljaren inte hade bara en kardmaskin till salu utan TVÅ. Den jag redan bestämt mig för – en Louet med handvev  kostade 2000:- (nypris 3.800 + frakt). Sedan hade hon även en de hade satt motor på som behövdes en drivrem på. Den sålde hon för 500:-! Så, det slutade med att vi lastade in bägge två i bilen 🙂 Den ena har lite grövre matta än den andra. Får väl prova vilken jag gillar bäst. Vi ska sätta vev även på den andra för motorn verkar inte orka med att dra så bra. Vi provkardade ett flor igår som jag spann i morse. Fungerar alldeles utmärkt! Tralalalala idag ska jag karda! Finns det någon som vill bli av med lite ull???

img_3166

