I morse visade sig ett av de första vårtecknen häruppe. Solen kom in genom gavelfönstret i köket.

img_3051

Under tiden ni andra har följt min uppmaning att släcka lyset i flera dagar 🙂 har jag själv förkovrat mig i ullberedningens mysterier. Det är något visst med att förvandla detta…

img_3025

… till detta…

img_3043

… och sedan förädla det till något. Nu är ju 40 gram inte så mycket så denna gång blir det nog något ganska litet 🙂 En tumme kanske??? Nåväl, nästa steg blir att ta förädlingen från ett steg tidigare…

lilla_my_poserar

Den här ulliga saken kommer från bloggen Fale Artut. Det är därifrån jag fått ullfloret på första bilden. Det är även därifrån som garnet kommer till denna sjal som nyligen blev klar. Det är så härligt att sticka i ullgarn som är alldeles nyfått från ett lamm. Jag är väldigt sugen på att bli fårägare. Ladugården står ju alldeles tom 🙂

img_30541

