Heter en liten bok som Gunnel & Kjell Swärd gav ut för ett antal år sedan. Den innehåller små tänkvärda strofer på Västerbottensmål. Här är en av mina favoriter:

Hä säjs att hä jer aller för seint att bätter sä –

då vänt ja nalta dell.

I går blev bokhyllan färdigrensad. tre proppfulla kassar förpassades till ”väntrummet”. dvs. det tomma rum uppe som utan någon ansträngning alls numera ser ut som ett bombnedslag… Jag har för stort hus! Jag hittade så många fina och underbara böcker som jag inte kom ihåg att jag hade, så det var verkligen mödan värt. Hittade även min frimärkssamling 🙂

Idag ska vi till stan och ekipera yngsten. Jag vet inte vem han släktar på men hans fötter växer så han förmodligen kommer att bli 2 meter lång. Nu har även resten av kroppen börjat följa efter även om det är ett tag kvar tills den är anpassad till fötterna 🙂

 

