I dag har jag gjort något väldigt dumt… Jag har börjat sortera böckerna i min stora bokhylla… Det finns böcker och det finns böcker. Det finns de som är bra men som jag inte känner behov av att ha kvar. Därför blev det en ”att-sälja-eller-ge-bort-böcker-låda”. Här finns allt från Anne Holt till John Grisham.

img_2934

Här är hyllmetern med ”hobby-böcker”. Den kan nog åxå gallras men inte utan blod, svett och tårar.

img_2936

Här är mitt hörn med ”special-böcker”.

img_29371

Nästa bild är på hela serien av Herman Lindqvist ”Historien om Sverige”. Den var med i en bokklubb för några år sedan och det verkade väldigt smart att köpa dem för att lära sig lite om vårt lands historia, jag som inte kommer ihåg ett smack från detta ämne i skolan. Men… Ännu så länge är böckerna oöppnade. 🙂

img_2938

Slutligen blir det en bild på hörnet där böckerna står som är lästa – många av dem två gånger. Såna där härligt bra böcker som man bara inte kan göra sig av med även om man aldrig kommer att läsa dem igen.

img_2940

Oj, nu har tiden rusat iväg och jag måste skynda mig till biblioteket 🙂 Ungefär halva hylleländet kvarstår att sortera. Det ligger små högar överallt i rummet och väntar på att bli ”artbestämda”. Jag börjar tänka att man kanske ska ordna en bok-loppis i vår???

