Nu har kökssoffan fått en uppfräschning (det stavas faktiskt så, men jag var tvungen att kolla i en ordlista, för oj vad det såg fånigt ut) med tre virkade kuddar. Måste säga att jag är riktigt stolt över dem. Jag som aldrig förr har virkat. Måste nog göra några till i vårfärger! Solen skiner idag och den värmer faktiskt om man använder fantasin. Ramlade över en bild på en blogg idag som jag inte kan undanhålla er. Jag vill åxå ha en hamburgerklänning! 🙂

kuddar

Nu till den andra delen av rubriken – skönhet. Har någon förresten märkt att jag har lärt mig hur man ändrar färg på texten… Denna lilla skrift ”Skönhet och Livsglädje” skriven av I. W. Buthler och tryckt 1931 hittade vi i en gammal låda häromveckan.

img_2665

I den ges många fantastiska tips och jag tänkte delge er några lite då och då. Idag ska ni få lite visdom om Näsan.

En vacker, välformad näsa är en gudomlig naturens gåva, ett ”skönhetsmärke” av hög rang. Men även detta organ kan stundom av naturen eller genom eget förvållande antaga mer eller mindre missklädande utseende. Den som blivit begåvad med en alltför stor eller för liten näsa får vanligen hålla till godo med den sådan den är. Formen däremot kan ofta förbättras. En sned näsa kan bliva rak, om man ständigt snyter sig åt motsatt håll. Efter ett år, ett halvår eller stundom blott några få månader, kan felet vara avhjälpt.

Så nu vet ni det. 🙂

