… DIT DET FALL DIT FALLER DET som gubben min brukar uttrycka sig om mina göranden och jag måste nog ge honom rätt… Jag skulle kunna räkna upp ganska många saker jag har börjat med på kul och som sedan tenderat att fullständigt invadera mig. Släktforskning, smycken i lera, surfning på nätet, ulltovning, brodera korsstygn, deckarläsning, göra dockor, miniatyrer och tittskåp. Ja, som sagt listan kan göras mycket längre. Allt detta är ju bra saker att pyssla med om jag nu kunde pyssla med dem lite då och då 🙂 Jag har jobbat med denna svaghet i karaktären hela mitt vuxna liv och får nog fortsätta med det. Lycklig är jag som har en gubbe som drar i nödbromsen lite då och då. DET behöver jag.

Min nyaste ”obsession” (tycker ordet passar utmärkt – enligt ordboken det engelska ordet för; besatthet, hemsökelse, fixering) är – håll i dig – stickning och virkning. Hade jag fått frågan för ett par månader sedan hade svaret blivit. Jag? Virka? ALDRIG! Men som tur är har jag den positiva egenskapen att jag kan ändra mig 🙂 Det är verkligen skitkul! Så den här bilden från mitt dockskåp får symbolisera anledningen till att det varit tunnsått på bloggen ett tag.

img_2622

Just det, medans Israel gått in i Gaza, Obama börjat sin vandring till vita huset och den globala uppvärmningen hotar vår planet har jag – virkat och stickat! Så länge det var halsduk, halsvärmare och handledsvärmare kunde jag ju intala mig att det är nyttiga saker. Likaså träningen i att virka mormorsrutor. Tänk vilket fint överkast det kan blir om man virkar sådär en trehundraförtifjorton till. Eller så räcker det med sådär en tretti stycken om man gör monsterrutor istället. Jag har haft stunder förr i livet när jag försökt att virka mormorsrutor men aldrig fattat hur man skulle få till det. NU plötsligt blev det som det skulle 🙂  Här kommer ett urval av mina fantastiska alster. Klicka på bilderna så blir de större.

img_2614 img_2607 img_2451b img_2605 img_2613 img_2594 img_2611 img_2629

Nåväl, igår insåg jag att det återigen totalt hade slagit över när jag fick för mig att virka en BAKELSE. Nu är det dax att dra i nödbromsen 🙂 och börja blogga igen!

img_2610

