img_1453

I somras upptäckte vi Tomtens sommarbostad under en vandring längs Sagastigen i Kittelfjäll. Han och frugan såg ut att ha det ganska mysigt därinne i skogen.

I morse vaknade vi till 2 dm nysnö och snön fortsätter falla. Så ingen häruppe behöver nog drömma om en vit jul, den får vi uppenbarligen ändå. Så här vackert såg det ut hos grannen i morse.

img_2467

Tänk så påpassligt att jag hade kameran med mig när en annan granne (inte min gubbe om nu någon trodde det) tog fel på väg och dike under morgonens snöskottning. Dock, jag fick inte lägga ut den på byabloggen, men han sa inget om min egen blogg 🙂

img_2464

I dag ska jag bryta mot en till jultradition. Rapport om detta kommer senare. Jag har upptäckt att ju fler traditioner jag bryter mot, desto mindre julstress känner jag. Det är en ny och inte helt obehaglig känsla att vara riktigt lugn, sansad och tillfreds såhär dan före dan…

